Monografie
2012, Rezeption japanischer Kultur in Deutschland: Zeitgenössische Keramik als Fallstudie, seria: Societas - Księgarnia Akademicka; 46, Kraków: Księgarnia Akademicka, s. 320.Rozdziały w monografiach i pracach zbiorowych
2020, Kobiety wobec polityki: polityka wobec kobiet: rola i pozycja kobiet w społeczeństwie Japonii od okresu Meiji do współczesności, [w:] Kobiety w polityce: sfera publiczna, red. Monika Banaś, seria: Cultura in Spectro; 3, Kraków: Księgarnia Akademicka, s. 179-206.2018, Rola kaligrafii i malarstwa tuszowego w buddyzmie zen, [w:] Oblicza sztuki buddyjskiej, red. Krzysztof Jakubczak, Kraków: Wydawnictwo Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, s. 97-118.
2018, Rękopis Engelbert Kaempfera "Heutiges Japan" i jego znaczenie dla europejskich badań o Japonii, [w:] Japonia: spojrzenie na kulturę Tokugawów, red. Grażyna Raj, seria: Źródła do dziejów sztuki = Sources for art history; T. 4 A, Warszawa: Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata, Toruń: Wydawnictwo Tako, s. 15-18.
2018, Inrô: modne akcesorium eleganckiego mężczyzny okresu Edo czy dzieło sztuki?, [w:] Mężczyzna w Japonii, red. Angelika Funek, Kraków: Wydawnictwo AT, s. 21-34.
2009, ポーランドの「文人」の東アジアへの眼差し-フェリクス・ヤシェンスキと日本美術 - Polish "bunjin" and his view of East Asia: Feliks Manggha Jasieński and the art of Japan. Pōrando no "Bunjin" no Higashi Ajia he no manazashi : Feliks Manggha Jasieński to Nihon bijutsu, [w:] 東アジアの文人世界と野呂介石 : 中国・台湾・韓国・日本とポーランドからの考察 = Higashi Ajia no Bunjin sekai to Norô Kaiseki: Chūgoku, Taiwan, Kankoku, Nihon to Pōrando kara no kōsatsu, red. Nobuo Nakatani, seria: 関西大学東西学術研究所研究叢刊 = Kansai Daigaku Tōzai Gakujutsu Kenkyūjo kenkyū sōkan; 32, Suita-shi: Kansai Daigaku Shuppanbu, s. 129-135.
2009, The European encounters with Japanese art: Germany as a case study, [w:] Comparative studies on urban cultures: compilation of papers and seminar proceedings, Osaka: The International School Office. Graduate School of Literature and Human Sciences. Osaka City University: Urban Culture Research Center. Graduate School of Literature and Human Sciences. Osaka City University, s. 5-29.
2007, 日本美術に対するポーランド人の憧れ: バロックから現代まで - The Polish fascination with Japanese art: from baroque to contemporary times. Nihon bijutsu ni taisuru Pôrandojin no akogare: barokku kara gendai made. [w:] 都市と故郷のフィクション = Toshi to furusato no fikushon, red. Kōji Shibahara, Stephen Dodd, Hiroyuki Yamasaki, Tomohiro Takahashi, seria: 知の対流 = Chi no tairyū; 2, Ōsaka-shi: Seibundō Shuppan, s. 165-193.
Artykuły naukowe
2018, Ochrona dóbr kultury materialnej we współczesnej Japonii: rewitalizacja ceramiki Echizen jako studium przypadku, „Sztuka i Krytyka = Art and Criticism”, nr 10(73), s. 11-26.
2016, Experiencing Japanese universities, „Newsletter (Jagiellonian University)”, nr 58, s. 18-20.
Redakcje naukowe
2019, “Relacje Międzykulturowe = Intercultural Relations”, nr 2(6), red. Ewa Kamińska, Franciszek Czech.2009, Kotobuki: Festschrift zu Ehren von Ursula Lienert, Gossenberg: Ostasien Verlag, red. Ewa Kamińska, Hannelore Dreves, Susanne Schäffler-Gerken.