Wielokulturowość Małopolski
Kurs ma na celu wprowadzenie do tematyki wielokulturowości regionu z uwzględnieniem zarówno tła historycznego, jak i współczesnych relacji międzykulturowych. Poprzez skupienie się na kulturach mniejszości etnicznych, religijnych, czy kulturowych ukazane zostanie bogactwo regionu, które może stanowić atrakcyjny walor turystyczny.
Innowacyjny produkt turystyczny w środowisku wielokulturowym
Kurs ma na celu zapoznanie studentów z najważniejszymi i najnowszymi koncepcjami i przykładami tworzenia produktu turystycznego ze szczególnym wskazaniem na wielokulturowość jako podstawę kreowania innowacyjnej oferty turystycznej.
Komunikacja międzykulturowa
Kurs omawia kluczowe zagadnienia z zakresu psychologii kontaktu i komunikacji międzykulturowej, stanowiąc podstawę konieczną do wprowadzenie bardziej szczegółowej problematyki dotyczącej praktyki zastosowania koncepcji w środowisku turystycznym.
Komunikacja międzykulturowa w obsłudze ruchu turystycznego
Kurs prezentuje różne aspekty komunikacji międzykulturowej w kontekście pracy w branży turystycznej, począwszy od bezpośredniej obsługi turysty (pilot, przewodnik, recepcjonista), poprzez kontakty z innymi pracownikami branży (kontrahenci) oraz przedstawicielami innych kultur.
Relacje międzykulturowe w przewodnictwie miejskim
Zadaniem kursu jest przedstawienie przewodnictwa miejskiego jako formy interpretacji wielokulturowego dziedzictwa z perspektywy relacji międzykulturowych. Kurs w szerokim i interdyscyplinarnym kontekście porusza zagadnienia przydatne w praktyce oprowadzania turystów reprezentujących różne kultury.
Międzykulturowa interpretacja trudnego dziedzictwa
Kurs oferujący specjalistyczną wiedzę z zakresu interpretacji dziedzictwa trudnego, wywołującego dysonans w odbiorze, związanego w szczególności z obiektami upamiętniającymi cierpienie i śmierć oraz faktami z historii wymagającymi negocjowania znaczeń w sposób pozwalający na uniknięcie konfliktu.
Seminaria magisterskie
Trzy seminaria dostosowane tematyczne prowadzone przez dydaktyków UJ oraz uzupełnione o konsultacje z przedstawicielami pracodawców z zakresu praktycznej analizy przypadków wskazanych jako problem badawczy.
- Seminarium 1 - moduł „Elementy wielokulturowe w produktach turystycznych”
- Seminarium 2 - moduł „Komunikacja międzykulturowa w turystyce”
- Seminarium 3 - moduł „Interpretacja wielokulturowego dziedzictwa”
Praktyki zawodowe
Opracowanie projektów i tematów praktyk zawodowych, które będą realizowane przez studentów w wybranych przedsiębiorstwach branży turystycznej i instytucjach kultury Małopolski. Tematyka praktyk zostanie ściśle powiązana z kursami oferowanymi w ramach nowego programu kształcenia.